Den här självskattningen hjälper dig att bedöma hur väl er verksamhet är rustad för att hantera delegering av arbetsuppgifter på ett säkert, strukturerat och patientsäkert sätt.
Delegering är en viktig del av det dagliga arbetet inom vård och omsorg. Men det ställer också krav på tydliga rutiner, rätt kompetens och en organisation som följer upp och utvecklar sina arbetssätt. Genom att reflektera kring hur ni arbetar idag kan ni identifiera både styrkor och förbättringsområden.
Formuläret är uppdelat i sju områden som tillsammans täcker in de viktigaste delarna av delegeringsprocessen – från kompetens och dokumentation till uppföljning och digitalt stöd. För varje fråga anger du i vilken grad du tycker att påståendet stämmer in på din arbetsplats.
Områden:
Läs mer om områdena.
Resultatet är till för dig – för att skapa medvetenhet, väcka diskussion och inspirera till förbättring. Du kan skriva ut eller spara det som underlag för planering, verksamhetsutveckling eller intern uppföljning.
Du får också möjlighet att skriva in din e-postadress på slutet av självskattningen om du vill ha det skickat till dig, men det är helt frivilligt.
Copyright © 2019-2025 Roundcube Sverige - All rights reserved